10 juni, 2009

Borås Djurpark

På tisdagen var vi i Borås Djurpark tillsammans med Maria och Astrid. Vi var där samtidigt som alla Borås kommuns mellanstadierklasser, kändes det som i alla fall. Man var nog likadan när man själv var liten, man skulle SPRINGA runt och titta på alla djur!

Vanligtvis brukar jag inte ta med kameran till djurparken eftersom man inte brukar få bra bilder. Men nu när man har en "paparazzikamera" med ett megaobjektiv är det riktigt skoj. För ovanlighetens skull tog jag inte ett enda kort på Lovisa.


En giraffunge som föddes tidigare i år. Hur söt som helst. Märkligt djur!


Elefantfamiljens nytillskott för året. Denna lilla rackaren sprang omkring på savannen och jagade fåglar.


Han skulle prompt över en stock!


Orangutangunge som vilar i sin mammas famn.


Utomhus höll den store hanen Baku till. Detta är orangutangen som för ett par år sedan attackerade en djurskötare. Hon var rätt illa däran och miste ett par fingrar.


Schimpanserna är mina absoluta favoriter. Fast de var rätt loja under vårt besök. Ingen action alls!


Detta är den stackars leoparden som ett par killar kastade sten på! Jag blir så förbannad! Kasta sten på varandra men INTE på försvarslösa djur. Polisen i mig kom fram så jag sa till killarna på skarpen (de var i 16-årsåldern så de borde verkligen vetat bättre) varpå de ber mig skita i vad de gör! *suck*
I samma stund som jag sa till blev jag lite skraj, man vet ju inte vad folk kan ta sig för. Såg bara en löpsedel framför mig: "VANSINNESDÅD: Småbarnsmamma knivskuren av ynglingar på zoo".



Björunge, också född i år!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar