26 november, 2009

Dagis och Ullared

Idag var vi och hälsade på på Höjdens Förskola, som ligger endast ett stenkast från vår hustomt, bakom kullen för er som vet. Jag glömde att ta tiden men skulle uppskatta att det tar ca 1 minut från dörr till dörr. Kanske 45 sekunder när det är torrt utomhus.
Fröknarna som jag redan glömt namnen på hälsade oss välkomna och visade oss först in i lekrummet där de andra barnen lekte. Lovisa släppte genast Niclas hand och hittade några leksaker som hon började pilla på.
Vi gick sedan en liten rundvandring och kikade på målarrummet, kapprummet, den andra Delfinavdelningen, (där de lite äldre barnen håller till) samt det stora lekrummet i mitten av dagiset där taket gick upp i nock.

Över lag fick jag ett positivt intryck av dagiset, trots att det faktiskt var lite nedgånget, inte direkt renoverat igår. Påminner om Rullan, dagiset jag själv gick på för dryga 25 år sedan, som det var på den tiden jag gick där. Lite murriga färger och gamla möbler.
Niclas, som aldrig satt sin fot på något dagis undrade om det skulle se ut som det gjorde......

Jag tror att Lovisa kommer få det jättebra på Höjdens Förskola. Hoppas hon kommer tycka lika mycket om dagis som jag själv gjorde!

_____________________________________________________

Senare på dagen fick jag och Eva ett infall att åka till Ullared. Ja, Ullared dagen efter löning. Det var faktiskt inte så mycket folk som jag trodde det skulle vara.
Det inhandlades diverse juklappar och adventspynt och det som man alltid handlar när man är där; Non-stick bakplåtspapper och våtservetter.
Träffade en gammal kompis (alltid stöter man på nån man känner) som sa att hon sett lagerkillen Morgan som slagit igenom i serien Ullared på Kanal 5. Jag sa till Eva att om jag ser honom så ska jag fråga om jag får ett foto tillsammans med honom. Det hade väl varit festligt att posta det fotot här på bloggen? (Eller inte.....)

Shoppingturen avslutades med att jag och Eva fick ett psykbryt på damen före oss i kön som mitt under proceduren med att plocka upp sina varor på bandet märker att hennes mobil ringer. Hon letar länge och väl innan hon fiskar upp mobilen ur handväskan. Hon slutar att plocka upp varor och svarar i telefonen.
Damen: - Hej det är Birgit!
Paus
Damen: - Jaha, mmm, ja ja.
Lång paus (Här sitter kassörskan och väntar på fler varor att scanna)
Damen fnissar: -Du kan aldrig ana var jag är. Jag är i Ullared!! (Gapskratt) Och jag står i kassan så jag kan inte prata nu.
Nej, just det lilla damen, låt bli att svara då!

När vi till slut betalat och packat ner alla saker i våra vagnar går vi till bankomaten för att ta ut lite pengar. Vi stegar bort mot bankomaten och vem står inte där och pratar i telefon samtidigt som hon ska ta ut pengar, om inte mobildamen i kassakön! Hon tar god tid på sig och försöker två gånger att knappa in sin kod men avbryter. Detta samtidigt som hon snackar i telefon. Hon lägger till slut på och vänder sig mot oss och säger fnissandes: -"Jag kan inte göra två saker samtidigt!" NÄHÄ????

Dagens bästa köp: Mysbrallor till Lovisa som äntligen fanns denna gången. Hon fick sitt första par i stl 74, har sen avverkat två i stl 80. Denna gången slank det ner två brallor i stl 86.
Tätt följt av två pappersstjärnor man bara sätter på lampfoten som en skärm. Fiffigt!

Dagens mest oväntade inköp: En tårtsprits! De gånger jag gjort tårta har jag alltid önskat att jag hade en sån så man kunde spritsa grädde som den grymmaste konditorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar