19 november, 2009

En grå men mysig torsdag

Idag hade vi dejt med Eva och Viggo i Vattenpalatsets barnpool. Barnen plaskade som bara den och hade jättekul. Lovisa är verkligen galen i vattnet!
Efteråt följde Eva och Viggo med hem på lunch och lek. Barnen sov en bra stund så det blev kaffestund för mammorna i soffan. Inte helt fel faktiskt!

På kvällen mötte vi upp Niclas nere i stan då New Balance hade utförsäljning av sin provkollektion. Niclas hade tur och hittade två par skor för 200 kr/st!

Imorgon ska vi in till stan igen och träffa Linda innan vi har ett möte på banken på eftermiddagen. Och sen är det HELG! En helt öppen sådan, alltså ingenting planerat.


Viggo och Lovisa är lite kära. (Eller nja, ena stunden pussas de för att sekunden senare lugga varandra)



Nu när det är så fruktansvärt grått höstväder utanför knuten blir det en del lek inomhus. Vi läser mycket böcker, Lovisa älskar böcker! Hon går nästan omkring med en bok i näven för jämnan. Men mitt i all lek blir Lovisa lite trött och går och vilar en stund i kuddhavet.


Något annat som Lovisa tycker om är yoghurt. Hon är jätteduktig på att äta själv med sked. Tills hon kommer ner på botten då hon trycker ner hela handen och ska fiska upp det sista som är kvar.


"JAG VILL HA MER!!!!"

Dagens bästa: Badet på Vattenpalatset
Dagens sämsta: Att jag inte fick tillräckligt med sömn inatt. Lovisa vaknade när jag gick och la mig så jag lyfte över henne till mig (Niclas var i Stockholm) men då trodde hon nog att det var morgon för hon ville inte alls somna om. Så i ca två timmar roade hon sig med att fara runt i sängen, prata med Scotty och peta mig i näsan för att stunden senare brista ut i fniss.

1 kommentar:

  1. Helt underbara bilder!! Går inte att välja en som den bästa, jordens sötaste "first kiss", mysa-gosa-vila i kuddhörnan är hur fin som helst och sen det fullständigt galna youghurtvrålet som avslutning..... Vilken dag!!!

    SvaraRadera