25 december, 2009

Julafton del 2

I år firade vi julafton hemma i Lerum tillsammans med Lovisas mormor och morfar, moster Emma, farmor, farfar, farbror Krille och faster Hanna.
Alla gäster var på plats lagom till Kalle och efter det var det dags för årets julbuffé.

Juldukat. Äntligen får man användning för linneduk, linneservetter, Orreforsglas och jultallrikar!

All mat som man innan inte tror kommer räcka. När alla är mätta och belåtna och man ska ta vara på all mat som blivit över räcker nästan inte plastburkarna eller gladpacken till......


Lovisa tyckte det var jättegott med julmat, i synnerhet onsalakorv och ägghalva!


I år fick vi besök av två tomtar i det Albinssonska hemmet.


Lovisa var jättemodig och var framme och hämtade alla sina paket hon fick. Hon var dock lite reserverad.





Notera att den ena tomten hade lite gles skäggväxt. Och dessutom väldigt dåligt på sig inunder, han hade behövt ett Craftunderställ eller nåt...... ;-)



Tomten var helt ok på håll...... "Mamma, jag vill inte fotas med den där konstiga filuren!"

Några av julklapparna; bok, hårband och en vacker napp!

"Vilken pärs det var med julafton! Skönt att få på sig pyjamas och äta lite clementin..."

Vill passa på att tacka för alla de fina julklapparna Lovisa fick, (bilder kommer imorgon) det trevliga sällskapet, den goda maten och ett speciellt tack till Krille som fixat en quiz, musikintrotävling samt en variant av Dobidos "Sista Minuten".
En väldigt lyckad julafton!

4 kommentarer:

  1. Tack själv!
    Det var en mycket trevlig julafton på alla fronter och kul att ni gillade frågesporten!

    SvaraRadera
  2. Instämmer. Det var en mycket trevlig julafton:) Syns i eftermiddag!

    SvaraRadera
  3. Hej

    Vilken fin blogg du har och en fantastisk liten tjej! En riktig sötnos.

    Jag snubblade in på din blogg idag för första gången, då jag känner en del Albinsson´s blev jag lite mer intresserad och ser att Niclas, Krille finns med...

    Då jag inte känner dig, får jag presentera mig som en tidigt ungdomskärlek till Niclas.

    Jätteroligt att se att ni har det bra och du verkar vara en super trevlig tjej och mamma.

    Jag har också en blogg, besök gärna den du med.

    Må så gott & ha en fortsatt bra julhelg

    Kramelikram från Camilla Emring
    (emring.blogspot.com)

    SvaraRadera
  4. roligt att träffas och ni har en fantastisk gullig och charmig tös en fortsatt mysig jul önskar vi på badv

    SvaraRadera