27 januari, 2010

Ett år sedan

Det är så kul att titta tillbaka i fotomapparna och se hur vår lillskrutta vuxit och utvecklats! Fotot nedan är taget i den då nya fåtöljen när hon modellar en vårmössa, som jag för övrigt köpte innan Lovisa föddes i tron att den skulle passa direkt, den var ju så liten. I själva verket var den alldeles för stor!


Även detta kortet togs för ett år sedan...... Vackra tulpaner från maken. Repris snart kanske?

Idag är det den första arbetsdagen sen 15/8 2008. Skulle egentligen börja jobba i måndags men började så snyggt att VAB:a då Lovisa haft ögoninflammation.
Eller arbetsdag och arbetsdag, jag har för närvarande inget uppdrag (jobbar som konsult) så jag är hemma och har jour mellan 8-17. Många kanske skulle tycka det var skönt att få vara hemma men ändå få betalt, men jag tycker det är långtråkigt. Jag har ju för fasen varit hemma i 17 månader!!!
Håll tummarna att det snart trillar in lite uppdrag så jag också får komma ut i arbetslivet och sälla mig till en vardag som inte innehåller blöjor, Max-böcker och sånger som "ketchup ska prutta".

3 kommentarer:

  1. Åh, vad skönt det skulle vara med ett avbrott i denna vardag. Kan för övrigt villigt erkänna att jag alltid trycker förbi "ketchup ska prutta", den är såååå tråkig. ;-)

    Hoppas du får uppdrag snart och kommer ut i arbetslivet igen.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej där!

    Vet inte om detta kan vara något av intresse men en kurskamrat till mig syr roliga barnkläder...hennes adress är: http://ottopippismodeller.blogspot.com/
    Ha det fint nu å pussa på Lovisa från mig!
    Kramar från tant Lotta

    SvaraRadera
  3. Hoppas att den lêlle har återhämtat sig och att du snart kommer iväg på ett uppdrag!

    //Gudfadern från ett 15 grader varmt och soligt Louisiana

    SvaraRadera