29 januari, 2010

Summering av mammaledigheten


17,5 månader
528 dagar

Så länge har jag haft privilegiet att vara hemma med min ögonsten.

Det har varit underbart, fantastiskt och roligt. MEN, det har också varit tröttsamt och faktiskt en smula långtråkigt (i alla fall den första månaden då Lovisa bara sov och sov). Men för det mesta har det ju varit skoj att kunna umgås med roliga, spralliga och ursöta Lovisa så länge. Se hur hon utvecklas, hur hon hela tiden lär sig nya saker.

Men nu börjar en ny tid. Jobb för mig och in i dagissvängen med allt vad det innebär. Det är slut med sångstunder, lattefikor och spontanturer till Allum på en torsdag förmiddag.
På ett sätt ska det bli skoj att komma ut i arbetslivet igen. Känner mig lite mätt på allt snack om amning, sovrutiner, bajs, barnmat, barnvagnsmodeller, Polarn & Pyrets senaste kollektion. Listan kan göras lång.

Är bombsäker på att det kommer komma en period när jag längtar tillbaka till mammaledigheten, men just nu ska det bli skoj att börja jobba igen. Det kommer säkert komma en mammaledig period igen. Och nej, jag är inte på smällen......


"Tjenare, morsan!"
Vi hälsar på varandra för första gången. (Känner mig lite nöjd över att jag hade så pass välmanikyrerade naglar på förlossningen.....)



Min lilla, stora tjej!


2 kommentarer:

  1. Momor Ann29/1/10 12:58

    Lilla gumman, vad söt du är!
    Längtar efter ert besök i morgon.
    Ses då!!

    Kramar..........

    SvaraRadera
  2. Farmor håller med! Söt som en pralin! Otroligt vad fort det har gått! Nu kan hon t o m pudra näsan själv...

    Ha det så trevligt i morgon och ge henne en puss från mig!

    Puss o kram

    SvaraRadera