21 februari, 2010

Snö snö snö....och lite snö

Helgen har inte bjudit på så mycket, såvida man inte räknar snö förstås! Lördagen gick i skottningens tecken, vi var ute två timmar var och slet som djur för att få bort all snö. Det känns tröstlöst att skotta när snön bara vräker ner.

Igår var vi insnöade, plogbilen var här först imorse, vilket innebar skottning även idag då plogbilen skottat upp en stor vall mot vår infart. Fast den tog Niclas hand om, jag har stått i köket större delen av dagen och gjort bla köttfärspiroger och broccolipaj.

Sist jag såg så här mycket snö här nere var nog den 17:e november -95 när en snöstorm lamslog hela Västsverige. Alla kommer nog ihåg vad de gjorde just den dagen, som jag bestämt nog tror var en fredag. Jag skulle haft prov i skolan och jag jublade förstås eftersom det inte gick att ta sig till Borås. Jag fick således två extra dagar på mig att plugga.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar