21 april, 2010

Får jag lov att presentera.......

...blåmesen Bengt?!?!

I söndags, efter machen, tog vi en promenad i Sandared och våldgästade min pappas tvillingbror med familj. Såklart hade Niclas på sig sin IFK-tröja och njöt av att se min farbrors min när han öppnade dörren.....Efter noga övervägande av min farbror blev vi dock inbjudna på en kopp kaffe.

I deras hall har de en massa täljda träfåglar som Lovisa givetvis blev väldigt intresserad av. När vi sen skulle gå tog min farbror fram en fågel ur hallbyrån (tydligen en dublett) och gav till Lovisa.

Hela vägen hem höll hon hårt i sin nyfunna vän som sen dess har fått gå efter namnet Bengt, precis som min farbror! "Pippi Bengt, pippi Bengt" går hon omkring och ropar.


5 kommentarer:

  1. Hahaha, så sött :-D
    Menar med blåmesen , inte din make ;-)

    SvaraRadera
  2. Moster Emma22/4/10 10:25

    Är inte IFK:are och Blåmes samma sak??

    SvaraRadera
  3. stopp ett tag. jag e alltid söt. speciellt i mitt blåvittlinne. Emma - host, host 5-1 host host... IFK:are och blåmesar är inte samma sak. Imorgon lär vi oss skillnad på sked kontra gaffel och ellos vs riktig butik.

    SvaraRadera
  4. emma, till helgen går vi igenom skillnaden mellan landhockeyplan och riktigt gräs, samt en snabb genomgång av digniteten av pinoccio vs poseidon.

    SvaraRadera
  5. Tänkte på ditt förra inlägg. Visst är Kroatien fint men allt det där kan du i princip uppleva i Solle också.

    Det finns väl ingen nudiststrand i Solle kanske du tänker, men där kan du ha fel.
    Det ryktas nämligen om en nudistrand vid Hågestaön.

    SvaraRadera