25 april, 2010

Lekstuga

I helgen har vi varit barnfria, dvs Lovisa har haft en helg med farmor och farfar på torpet. Igår satt jag i frisörstolen större delen av eftermiddagen och på kvällen firade vi Maria som fyllt 30. Vi var inte hemma förrän kl 2 på natten och vi sov ut ända till 9.30. Kommer inte ens ihåg när sist jag sov så länge på morgonen.

Idag var en riktig fixardag här hemma. Jag grundmålade altanräcket vilket tog sin lilla tid. Nu är det bara vitfärgen kvar........

Niclas har fått för sig att bygga en lekstuga till Lovisa och ritningen har han ritat upp i sitt eget huvud. Jag hade fått tips att det finns ritningar att skriva ut från Beijers hemsida vilket jag la på minnet utifall att det skulle skita sig med Niclas egen ritning. Men lång näsa fick jag! Lekstugan är allt bra söt. Den är inte riktigt färdig än; fönster, knutar, dörr, veranda ska till. Sen kommer jag in i bilden eftersom jag blivit utsedd till "piff-chef", vilket innebär ansvar för inredning och annat pynt! Det roligaste alltså.



Som ett barn på julafton när alla dessa verktyg kommer till användning. Vad är det med karlar och verktyg?


Golvet färdigt


Taket snart på plats....


Lekstugan ligger på kullen, så utsikten går inte av för hackor!


Det börjar likna nåt......

6 kommentarer:

  1. Åh, det ser ut att bli en jättefin lekstuga. :-) Jag funderar på lekstuga i år också, men först blir det att snickra en sandlåda. Nellie kommer gärna och leker i lekstugan sedan när den är klar. ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. utsedd till piffchef? Tror nog att det var någon som såg ut sig själv till piffchef. Om jag miss rätt, vilket ja gör och ganska så ordagrant. "sedan när du e klar med bygget så överlåter du allt piff till mig". Det var en direkt order.

    ///Niclas

    SvaraRadera
  3. Fasen vad imponerande!!! En sån snickare hade vi behövt i Skåne... ;-)

    SvaraRadera
  4. herre gud vad duktig du är Bra jobbat tycker vi på Badvägen

    SvaraRadera
  5. asch... jag blir generad. men det e inte klart än. =)

    SvaraRadera
  6. Svärmor Ann27/4/10 07:39

    Jättefin lekstuga, Niclas!!

    SvaraRadera