29 maj, 2010

Lerumsdagarna

Idag tog jag och Lovisa en promenad ner till Bagges torg här i förorten. Det var dags för årets Lerumsdagar med allt vad det innebär. Talangjakt, lotteristånd, ballonger, spunnet socker och Lovisas favorit; minitivolit!
Det enda som passade en liten fröken som Lovisa var ett litet tåg där barnen satt helt själva och höll i sig. Jag trodde först att Lovisa kanske var för liten och inte skulle kunna sitta still, men hon satt blick stilla under hela åkturen.
När de tre varven var till ända och jag lyfte ur Lovisa ur vagnen rasade allt samman för henne. "Åka meeeeeeeeeeer", "åka tååååååååååååget". Hon försökte åla ur min famn samtidigt som hon sparkade med benen och skrek i högan sky. Jag har aldrig ett henne så arg och ledsen!

Vi gick och tog en fika och sen pungade mamman ut med ytterligare 50 spänn så det blev två åkturer till...... För när hon satt där i vagnen och tåget åkte runt runt, såg man sån lycka i hennes blick och mitt mammahjärta smälte. Ska bli intressant och se hur ett besök på Liseberg kommer se ut......


Mitt under fikan fick Lovisa syn på sin favorit, Bamse!!!!



Vi träffade kompisen Nellie som också åkte med på tåget alla tre gånger!



1 kommentar:

  1. Moster Emma29/5/10 22:13

    hihihihi detta var det sötaste jag sett på länge:)

    SvaraRadera