31 maj, 2010

Nyförvärv från Lindex

Idag var jag på Lindex på lunchen för att hitta en solhatt till Lovisa, men eftersom jag tidigare gjort bort mig vad gäller storlek på huvudbonader insåg jag att det nog ändå var smartast att ha med Lovisa själv till affären. Så efter att jag hämtat Lovisa på dagis stack vi till Lindex här i Lerum.

Lovisa fick välja alldeles själv och det blev en Bamsekeps (Det är i och för sig Nallemaja på kepsen, men skit samma...) Bamse & Co är Lovisas nya idoler.


Ny baddräkt som satt som en smäck. Hon får inte växa så mycket till om den ska passa i Kroatien...... Nackdelen när vissa plagg enbart säljs i dubbelstorlekar. 86/92 är preciiiis lagom medan 98/104 skulle vara på tok för stor!


Jordgubbarna i skärpet var Lovisa extra förtjust i.


Dagens märkliga:
För ett tag sen lade en gammal kollega ut bilder på Facebook från en fest hon hade varit på. Festens tema var "Gubb- och tantfest". I lördags kollade vi lite på de bilderna och konstaterade att det var en hysteriskt kul idé och att det kanske vore något att satsa på när man har fest nån gång.
Idag damp det ned en inbjudan till fest med just detta tema, pensionärsfest! Skoj!!

Vad är tantigt och gubbigt för dig?

1 kommentar:

  1. Rullator, grått hår, griniga kommentarer och fotriktiga skor.

    SvaraRadera