27 juni, 2010

Hipp Hurra!

Idag fyller jag 29, igen! Det känns som om jag blivit uppvaktad i dagarna tre eftersom jag fick en för tidig födelsedagspresent av Niclas på midsommarafton i form av ett par solglasögon (se bild nedan). På midsommardagen kom de "närmast sörjande", dvs mina föräldrar, morföräldrar samt syster och svåger, på grillmiddag med efterföljande tårta.
Lovisa var som vanligt i högform och stod för middagsunderhållningen!
Och idag blev jag uppvaktad av man och dotter i form av frukost på sängen och skönsång. Vi tog en liten utflykt till Nolhagaparken i Alingsås, men det blev en snabbis då vi skulle köra Niclas till flygplatsen, via kontoret inne i stan.


Jag fick ovanligt fina födelsdagspresenter i år!
Jättefin tvåstänglad orkidé


Ett par "riktiga" solglasögon från Max Mara. Nu får det vara finito med solbrillor från H&M som går sönder bara man tittar på dem.


Ytterligare en berlock till mitt Tomas Sabohalsband (eller armband). Bilden är lite dålig, men det är en grå/blå pärla med en krona.


En färgglad klocka


En snajsig skål från Ibsen. (Ungefär en likadan som jag gav syrran i födelsedagspresent!)
Passar perfekt till vårt Mateusfat som går i samma färg. (Se fotot nedan, med tårtan)


För sisådär fyra år sedan fick jag en plånbok av Niclas i födelsdagspresent. Den sjunger nu på sista versen så jag har gått och spanat på plånboken ovan ett tag, men varit för snål att köpa den. Men nu när jag fick en slant av mamma och pappa passade jag på att slå till! Idag var jag inne på Åhléns en snabbis medan Nicke var på jobbet och plockade ihop sina saker inför den stundande Londonresan. Jag var tvungen att kolla så att plånboken passade bra i min handväska och lika snabbt som jag stoppat ner den där, lika snabbt fiskade jag upp den igen då det måste sett väldigt suspekt ut.


Gårdagens tårta som blev misslyckad. Inte smakmässig utan mest för att den bara ramlade isär när man skulle skära den. Jag hade för avsikt att ha jordgubbsfyllning men det var lögn i helvete att skära i den så det fick bli lite grädde och jordgubbar på toppen istället. Den finns med i Leilas kokbok "Piece of cake", choklad-, och nöttårta. Himmelsk god, men ack så onyttig då smeten enbart består av hasselnötter, krossad choklad, smör och ägg.


En till bild på skålen jag fick av svärföräldrarna i tisdags. Rosorna som jag också fick hade börjat nicka en aning, så jag klippte ner dem och la dem i skålen, vilket blev väldigt fint!

I skrivande stund försöker jag få Lovisa att somna, det går sådär. Hon somnade sent i eftermiddags efter att vi vinkat av Niclas på Landvetter då han ska till London och jobba denna veckan. Jag och Lovisa får hålla ställningarna här hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar