24 juni, 2010

Klipp, klipp!

Lovisas hår växer som ogräs och idag var det dags för det första frisörbesöket för att försöka fixa till en riktig frisyr. Trots att Lovisa nästan dagligen har tofsar eller flätor var det ändå skönt att få fason på luggen som både jag och Niclas klippt i hej vilt.

På salongen fanns en stol för barn som såg ut som en BMW Z3, helt perfekt för en liten tjej som Lovisa. Inte nog med det, på väggen precis framför stolen satt det en TV och på den visades Emil i Lönneberga. Som grädde på moset fick hon ett skynke med en massa olika figurer på. Strategiskt, eftersom frisören frågade Lovisa ett par gånger vad för figurer som fanns på skynket. När Lovisa tittade ner på sin mage kom frisören åt bättre att klippa i nacken!

Lovisa var supersnäll och satt blick stilla med undantag för när hon rattade bilen.

Jag bokade tiden igår och frågade inte om priset eftersom jag i mitt stilla sinne trodde att en barnklippning skulle gå på runt 180-200 spänn. Ha, vad jag bedrog mig!
Mina vänner, håll i er...................... 315 kr! Tre, ett, fem. För en barnklippning. Det tycker jag faktiskt var helt hutlöst. Vad tycker ni?





1 kommentar:

  1. Det var svindyrt! 230kr hos Palle i centrum. Då blir det kort i nacken med.

    /Fredrik

    SvaraRadera