13 juli, 2010

Storkusinerna

Idag åkte jag och Lovisa till Sandared för att hälsa på mormor och morfar. Kusinerna Gustav och Erik har varit hos dem i ett par dagar så då passade vi på att åka dit och leka lite. Eller ska jag skriva kivas? Det skiljer ca sex veckor på Lovisa och Erik och det vore en underdrift att skriva att de är som hund och katt. Jag hoppas att det är en övergående fas. Så fort den ene har en leksak kommer den andre och rycker den ur näven, vilket resulterar i sura miner och ibland slagsmål.


Erik och Lovisa har skoj på lekplatsen


"Åh, en skottkärra, den ser rolig ut!"

"Hallå där, jag hade den först!!!"


Gustav försöker medla.....


Gustav är kioskföreståndare och Lovisa och farfar/morfar handlar. Det är min gamla lekstuga som syns. Oj vad jag lekte mycket där när jag var barn!

Erik och Lovisa lyckades hålla sams under tiden de plaskade i poolen.

Under tiden mamma lagade lunch skulle pappa se efter barnen vilket gick sådär. När vi sen satt samlade runt köksbordet och åt sa Gustav en rolig sak:
"Farmor, nästa gång så kan du passa barnen så kan farfar laga maten". Haha!

Under tiden Lovisa sov middag passade jag på att springa ärenden inför resan. Hittade urgulliga vita cityshorts till Lovisa. Inte den mest optimala färgen kanske, men ack så söta!
Dessutom köpte jag upp halva sortimentet på Apotek 1.

2 kommentarer:

  1. Skickar en solig sommarhälsning till er alla från Holmstrand. Vi beundrar barnvakterna - ingen lätt uppgift att passa små barn när man nästan glömt hur det var att ha dem runt omkring sig. Man är ju dessutom extra rädd om dessa små så att det inte ska hända något. Jag försökte springa ifatt Lovisa vid ett tillfälle när jag märkte att jag inte var så snabb som jag trodde...:-) Må så gott i sommarvärmen!! Kram från farmor och farfar

    SvaraRadera
  2. Mormor/farmor Ann14/7/10 18:41

    Ja, det var ingen sinekur att ha dem här, man får vara "på tårna" hela tiden! Nu är de återlämnade till fadershuset och ikväll ska det kopplas av....på fredag drar vi till Stockholm för att turista några dagar. Ha det så bra i Holmstrand och hälsa Gun-Britt!

    SvaraRadera