12 augusti, 2010

Bröllop

I helgen ska några kompisars kompisar skrida fram till altaret (tror i alla fall att det blir en kyrklig vigsel) så ikväll har jag knåpat ihop ett kort med hjärtliga lyckönskningar. Det var kul att få ta fram pyssellådan och inventera vad som egentligen finns i den..... Ser fram emot höstens träffar!


Jag verkligen älskar den här stämpeln! Jag var i valet och kvalet om jag skulle köpa den eftersom den var rätt dyr, men jag slog till och har använt den till alla bröllopskort. Den blir extra fin om man embossar.
(Embossa=Först stämplar man på ett papper och innan färgen torkat in strör man över ett pulver och häller därefter bort det överflödiga pulvret. Därefter värmer man tills pulvret stelnar så det får en "präglad" yta. Det finns särskilda embossingvärmare, men det går lika bra med en hårtork eller att värma över en het spisplatta)

3 kommentarer:

  1. Jättefin kort!! Måste oxå fixa ett kort till bröllop. nu får jag lite insperation!

    SvaraRadera
  2. Jättefint kort! Vi får också ha en pysselträff snart.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilket fint bröllopskort! Ser också fram emot att träffarna ska komma igång igen :)

    SvaraRadera