14 augusti, 2010

Tjo vad det var livat......




Tidigare ikväll slog vi på stort och köpte färska räkor. Det i kombination med en flaska vin, en altan och en härlig sommarkväll var ganska bra faktiskt!

När Lovisa var nattad och disken inplockad fick Niclas den briljanta idén att blanda drinkar. I hans iPhone finns en app där man kan knappa in vad för sorts sprit och slödricka man har hemma så ger den tips på drinkar man kan blanda.
Tur att vi inte hade Jägermeister hemma, för då kanske man fått sig en "Brandbil med utryckning" som består av 6 cl Jäger, 6 cl vodka och hallonsoda (om det går plats). Huvaligen!

De sista sex drinkarna kommer jag inte ens ihåg vad de innehöll exakt. Men nåt av gin, rom, malibu, vaniljvodka, apple sourz, vodka, ananasjuice, russian water och tranbärsjuice eftersom det var detta vi hade hemma. (Ska tillägga att vi har ett digert spritskåp, mycket är kvar sen vi gifte oss för TRE år sedan).

Så den som vill är välkommen över på drinkar!

3 kommentarer:

  1. Jag kommer gärna över på ett groggbord. Dock så bör det förberedas med element först, så att Niclas har något att hålla sig i... Allt medan jag givetvis drar mina Sven Wolter-imitationer och högklassiga Gbg-vitsar!

    //Han som jobbar natt och inte har ett skit att göra just nu.

    SvaraRadera
  2. Moster emma15/8/10 20:46

    Jag och Calle kommer också!!!!

    SvaraRadera
  3. ...jag skulle inte heller minnas de sex sista drinkarna! Hick. Vilka blandningar, nästan typ White Christmas (tippex och vodka). Hemskheter!

    Kram
    Svärmor

    SvaraRadera