21 september, 2010

Dags för lite bilder av sakerna som fick följa med hem från London.
Det var rätt bra att åka med Karin som har två döttrar varav en är född i London och bodde där i två år. På så sätt hade Karin en massa tips på bra saker till Lovisa, bla vilken affär som hade bäst sockar och bra kvalitet på kläder, etc.

Sockar från NEXT

Tajts från NEXT (Två par för 9 pund)


Ursöt bolero som säkert kommer väl pass till jul.


Direkt från Gatwick stannade vi till på Tesco, en stor supermarket (ungefär som ICA Maxi) De har ett jätteutbud av barnkläder, och bra kvalitet enligt Karin. Nu när Lovisa ska börja med potträning kommer det ju gå åt en del trosor. Vad sägs om 5-pack för 5 pund!?




Den här mysiga tröjan gick bara inte att motstå, så gulligt mönster!


Den grå tröjan kommer passa som en smäck under den här täckvästen!


Pyjamaser


Tröja med prickig krage som grädde på moset!


Ugnsform som jag verkligen inte kunde motstå.


Skinnhandskar


Handledsvärmare och mössa. (Just en sån här mössa letade jag som en galning efter förra hösten och nu hittade jag den på New Look!)


Tvålpump och ask till "nya badrummet", som jag förhoppningsvis ska komma igång med inom en snar framtid......


Produkter från M.A.C passar jag alltid på att köpa när jag är i London. Dessutom tar jag alltid med mig tomma förpackningar över eftersom man i England får ett gratis läppstift om man lämnar in sex tomma förpackningar.


Dessa alfabet hittade jag på TK Maxx (En sorts outletaffär) och de kostade endast 1 pund per ark vilket är väldigt billigt!!! Roligt också att hitta saker som man inte kan hitta här hemma, men det är ju lite det som är vitsen med Londonshopping......



Ett av skoparen jag kikat på i förväg, dock var det stövlar jag var ute efter i första hand. Jag grämer mig så in i bänken att jag inte slog till och köpte ett par gråa stövlar som jag provade i affären i Marble Arch. Ville dock ha ett par bruna så jag avvaktade med köpet med förhoppning om att jag skulle hitta ett par bruna på lördagen. Det gjorde jag inte. Dock kunde butiken ringa en annan butik som lovade att lägga undan ett par till på måndagen så skulle Maria (fd kollega som vi bodde hos) gå dit på lunchen och köpa dem åt mig. Yes!
Igår kväll ringer Maria och berättar att hon varit i affären för att köpa stövlarna men att de då sålt dem till någon annan! Så jäkla fräckt!!!

Dessa stövlar var en utgående modell så de finns inte att få tag på nånstans. Det kanske låter löjligt att vara lite halvt knäckt av en sån här sak, men jag har verkligen världens mest omöjliga fötter och vader och har så svårt att hitta stövlar som passar. Genom åren har jag fått köpa skor och stövlar som jag egentligen tyckt var fula bara för att de passar. Men nu sen jag hittat den här affären som säljer skor och stövlar till oss med lite bredare fötter, vrister och vader har jag vekrligen kunnat välja och vraka bland modellerna!

På lördagen var vi förresten i Westfield, ett relativt nyöppnat shoppingcenter i Shepherds Bush i västra London. Hur stort som helst och verkligen någonting för alla plånböcker. Dvs allt från butiker som Versace, Prada, Louis Vuitton, Dior till Esprit, Next, H&M, GAP och River Island. Här finns för övrigt även en Polarn & Pyretbutik.

1 kommentar:

  1. Åh, vad mycket fint! Varför finns det alltid så mycket fint till små tjejer?! Fuskigt! Om du har några tips på barnshopping så hör av dig. Jag och syrran åker om ca 2 veckor. Nu har jag iofs tänkt shoppa till mig själv, men jag vet ju att det kommer att bli en del till Milou.

    By the way! Vore kul att ses någon gång!

    SvaraRadera