22 september, 2010

Matchen med stort M


Idag är det mycket som står på spel. Inte minst tre pinnar utan även prestige, i alla fall inom familjerna Albinsson och Malmberg. Min sida av familjen kommer från Boråstrakten och då finns det ju bara ett lag värt att hålla på. Min mans familj kommer från Götet och i deras hjärtan vajar den blåvita fanan. Dessutom har min man ett förflutet som spelare i just Blåvitt.

Fotboll är så viktigt för våra familjer att det till och med kom på tal när svärfar höll bröllopstal. Något i stil med "Nittonde maj. Inte bara gifter sig min äldsta son, utan det är även 25 år sen Blåvitt vann UEFA-cup guld".

Så ikväll är det dags. Kampernas kamp. Matchernas match. Blåvitt mot Gulsvart. Änglarna vs Guliganerna. Malmberg vs Albinsson.

Heja Elfsborg!

PS: Någon har lärt Lovisa säga "Heja Blåvitt. Elfsborg kass". Vilket lågvattenmärke!

5 kommentarer:

  1. Ta bort bilden. Tack. Nic

    SvaraRadera
  2. Du glömde att i talet nämnde jag även att det var 25 år sedan Elfsborg 1-1 spelade i DM mot Fritsla. Detta gjorde enbart av artighet mot Bertil & Bengt men givetvis även för att påpeka skillnden mellan våra föreningar Vi Mesta Mästarna IFK Göteborg vinner Uefa cupen Ellos spelar DM.

    SvaraRadera
  3. Återigen räddas ellos av konstgräset...

    På naturgräs i våras blev väl resultatet något helt annat, eller?

    SvaraRadera
  4. Måste faktiskt påpeka att i våras spelade dom inte på gräs... Det var åkermark. Nic

    SvaraRadera
  5. Niclas, vems sida är du på egentligen?

    Åkermark borde ju annars passat bönderna från Borås ypperligt...

    SvaraRadera