27 september, 2010

Vinterjacka

Efter Skansenbesöket i lördags tog vi oss en tur till Nacka Forum ett gigantiskt köpcenter á la USA. Eftersom besöket på Esprit i London var ett sånt antiklimax gick jag raka vägen till den butiken och hittade en jättesnygg vinterjacka som jag provade. I vanliga fall brukar jag fundera ett tag innan jag köper ett så dyrt plagg som en vinterjacka, plus att jag gärna vill förankra köpet med Niclas. Men alltför många gånger har jag funderat för länge så det utsedda plagget är slut när jag ska slå till....
Sagt och gjort, skickade ett sms till Niclas som satt på en restaurang (läs: sylta) med Tompa och drack öl. Fick snabbt tillbaka ett sms där det stod "köp den då" och då kändes det genast bättre så vi gick tillbaka till butiken och jag slog till!
När jag hade min jacka i påsen gick vi för att träffa killarna på restuarangen. Där sitter Tompa och bekantar sig med Niclas iPhone och vi kommer snart fram till att det var Tompa som skickat sms:et om jackan, inte Niclas. Han var ovetandes om mitt jackköp. Så tack Tompa!
(Ska tillägga att jackan jag köpte var marinblå, inte svart! Min nuvarande tunna jacka är marinblå och jag har trivts som fasen med den färgen. Däremot är jag inte helt förtjust i bältet på jackan, så det skippar jag nog, det var minst lika snyggt utan faktiskt!)

6 kommentarer:

  1. Jätte snygg jacka! För vår del lär ju det inte bli några vinter kläder alls, man kan gå i samma kläder året runt. Kommer nog att sakna alla årstider!!! Må så gott!

    SvaraRadera
  2. Moster Emma28/9/10 14:08

    Snygg jacka syrran! :)

    SvaraRadera
  3. Du är så välkommen så.

    /T

    SvaraRadera
  4. Riktigt snygg jacka! Den påminner om min marinblå dunkappa som jag köpte i London förra året :-)

    By the way! Vi har flyttat fram mingelkvällen för sjalarna. Återkommer med nytt datum.

    SvaraRadera
  5. Jennifer,
    Ok, vad bra med sjalminglet, hade svårt att pussla ihop det till på torsdag ändå.
    Och ja, det vore kul att ses nån gång!

    SvaraRadera
  6. Jackan är skitsnygg! Du får mitt fulla stöd :)

    PS Lovisa får gärna komma hit fler gånger om hon vill åka rulltrappa...(stackars tjej som tvingas växa upp i göteborg ;)

    SvaraRadera