23 november, 2010

Funky Kidz

Nu i höst har Lovisa varit med i Funky Kidz som är en dansklass för barn. Lovisa har varit med i gruppen för 2-3-åringar och i den gruppen dansar man tillsammans med en förälder till pop och traditionell barnmusik. Det är ingen koreografi eller nåt sånt utan lättare rörelser, hinderbana och så klart en massa bus!

Idag var det avslutning dit syskon och mor-, och farföräldrar var välkomna som publik. Det började med att alla barn med varsin förälder satt i en ring och dansfröken hälsade välkomna. Lovisa avbröt fröken med att säga: "Jag har fin tröja!" När fröken pratat lite till sa Lovisa högt och ljudligt: "Jag är snygg!" Jag hade svårt att hålla mig för skratt.

En av låtarna som vi dansade till var Sjörövarfabbe och dansfröken presenterade oss som pirater och publiken som landkrabbor. Då sa en av småtjejerna med bestämd ton: "Min morfar är ingen krabba!!" Visst är de roliga med sina utläggningar?



Lovisa hoppar i "vattenpölar" i skogshinderbanan till tonerna av Myror i brallan.



Här dansar vi till Snickerboa.



Under hästlåten blev Lovisa lite trumpen och ville stå vid sidan om och titta på



Efter uppvisningen fick alla barn diplom och ett paket russin. Givetvis var vi superstolta över vår lilla danstjej!

1 kommentar:

  1. Mormor Ann24/11/10 05:17

    Lilla sötnosen! Vad duktig hon är!

    SvaraRadera