25 november, 2010

Konferens

I skrivande stund befinner jag mig på konferens på First Hotel Billingehus i Skövde, som ligger uppe på Billingen med en fantastisk utsikt över hela Skövde. (Det enda fantastiska med det här stället...)Det har snöat så gott som hela dagen och eftersom hotellet ligger högt upp blåser det en del här uppe vilket resulterat i att snön ligger i drivor. Tittar man ut genom fönstret kan man nästan tro att man befinner sig på nåt högfjällshotell i Sälen. (Önsketänkande)

Min bror sade vid nåt tillfälle att man kan likna Billingehus vid en strandad finlandsfärja och jag är faktiskt benägen att hålla med. Det är väldigt slitet och nedgånget, bara en sån sak som att heltäckningsmattan vid trappavsatsen är helt nednött på vissa ställen.
Dessutom ingick varken vatten eller frukt i konferensrummet vilket är lite märkligt när man bokar konferenspaket. Jag känner mig ju lite skyldig eftersom det är jag som är ansvarig för hela bokningen. Det bestämdes med ganska kort varsel att vi skulle iväg så alla andra ställen var fullbokade, Billingehus var det enda stället som kunde ta emot oss. Nu fattar jag varför.

Sist vi var på konferens med jobbet var vi på Nääs Fabriker. Vissa skillnader.......

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar