01 november, 2010

November

Ja, gott folk, då var vi inne i november. Vad hände? Det var ju inte länge sedan man satt på altanen och njöt av ljumma sommarkvällar. Nu är det mörkt när man kommer från jobbet. Kontraster!
Det sägs ju att man ska känna sig extra utvilad eftersom man fick sova en timme extra i och med att vi ställde om klockorna i helgen. Jag är inte benägen att hålla med, jag känner mig som en klubbad säl. Jag och Lovisa somnade i soffan framför Bolibompa innan klockan var 18.30.
Nu sussar hon i sin säng, och jag slösurfar. Hittade några bilder från den här tiden förr om åren. Håll till godo!



Hösten 2007 var det dessa två terroristerna som var våra bebisar. Jag minns så väl en morgon när vi skulle åka till jobbet och kattungarna satt på fönsterbrädet och tittade på oss när vi åkte iväg. Jag började grina. Niclas fnös och undrade hur det skulle gå för mig den dagen vi skulle lämna ett barn på dagis........


Vår alldeles lilla egna huligan hösten 2008.


Hemma hos fabror Krille hösten 2009. Krille var barnvakt för första gången och det med bravur. Kanske en repris snart? Krille kommer snart hem till Sverige efter dryga två månader i Veracruz i Mexico där han jobbat på ett kärnkraftsverk. Ska bli kul att träffa honom igen! Lovisa pratar om Krille varenda gång hon har på sig sin blåa luvtröja från GAP som hon fick av honom i födelsedagspresent. (OBS! Jeansen Lovisa har på bilden kan hon fortfarande ha!)


Häromveckan när Lovisa badade. Fast det är förstås roligare att bada hemma hos farmor och farfar som har ett riktig badkar och ingen fjuttig balja.

Apropå bad så har jag bokat in mig på en örtkur på Hagabadet, en fredag eftermiddag i december. Man börjar med en mjukgörande kroppspeeling med kamomill och avslutar med ett avstressande örtbad. Under tiden får man en rengörande ansiktsmask och ansiktsmassage.
När jag fyllde 30 förra året fick jag ett presentkort som helt glömts bort så det kommer ju väl till pass!

1 kommentar:

  1. Farbror Krille säger:
    Kul att hon gillar tröjan!

    Som sagt, jag hade femma (5:a) i Barnkunskap i skolan så jag är en fullt duglig barnvakt!

    Åker hem nu på lördag, landar i Gbg på förmiddagen och tänkte gå på Ullevi på eftermiddagen.

    SvaraRadera