14 januari, 2009

Lunchdejt och gröt

Idag väcktes Lovisa vid 8.30. I ottan tyckte hon säkert, då hon de senaste dagarna legat och trynat till 10-10.30.
Jag själv åt en tallrik filmjölk till frukost och Lovisa gapade stort och vevade med armarna varje gång jag tog en sked. De lär sig fort! Vid frukosten sprang det förbi ett rådjur på gräsmattan utanför, hann dock inte få fram kameran, så det finns tyvärr inget bildbevis.

På förmiddagen tog vi en promenad till ICA, Lovisa somnade i vanlig ordning i vagnen och sov i över tre timmar. Under tiden hann jag göra i ordning lax, potatis (sönderkokt) och romsås till lunch. Vår kompis Eva, som gått 9 dagar över tiden kom på lunch. Man vet ju själv hur det var att gå hemma och vänta på att bebisen skulle anlända, så hon kom över och slog ihjäl ett par timmar. Serverade färsk ananas till efterrätt, det sägs ju att det ska påskynda det hela!

Har också upptäckt att vår espressomaskin har en mjölkskummare, så nu gör jag grym latte! Kanske är jag en sån där "Lattemorsa" nu?

På kvällen fick Lovisa smaka på gröt!




1 kommentar:

  1. Ja, Lövet verkar vara förtjust i gröt! :)

    SvaraRadera