15 januari, 2009

Playdate

Idag har jag tagit undan Lovisas vagga och ersatt den med en säng, som jag och svärmor fyndade för 200 kr på en second hand-butik i Tidaholm. Lovisa har nästan vuxit ur vaggan, hon slår i kanterna när hon ligger och vevar med händerna och en morgon för inte så länge sedan låg hon med ena benet utanför.



Vaggan är från 1963 och är snickrad till Niclas farbror av Niclas farfar. Niclas och hans kusiner har alla legat i den, så nu blir det till att skriva undertill att även Lovisa haft den som bebis.



Idag var det underbart väder, solsken och en minusgrad. Vi var bjudna på fika hos Jenny som bor 5 km bort så jag packade in Lovisa i vagnen och så promenerade vi dit. Väldigt skönt! Var tvungen att ta en bild på vägen, underbar utsikt över sjön Aspen.



Jenny, Karin, Kicki och jag lärde känna varandra genom föräldragruppen och träffas hemma hos varandra en gång i veckan. Alla har vi döttrar, Lovisa, Lily, Nellie och Tilda. Det lektes för fullt!




Sen var det väl inte fullt lika roligt att promenera 5 km hem, men skönt ändå!

ENGLISH:
Today I have replaced Lovisa's cradle with her bed. Me and my mother-in-law found it in a thrift shop for about 25 USD.
The cradle was made in 1963 for Niclas' uncle by Niclas grandfather. Niclas and all his cousins all slept in it when they were babies.
It was gorgeous weather today, sunshine and -1 C. We were invited to Jenny's house for coffee, so I packed up Lovisa in the stroller and walked the 5 km to Jenny's house.
Jenny, Karin, Kicki and I met through the "parent class" and we meet for coffee once a week at each others houses. We all have daughters, Lovisa, Lily, Nellie and Tilda.

2 kommentarer:

  1. Hej

    Kanonsida - men för mycket rosa - Ja, jag vet att mitt barnbarn är en tjej - men hon är född med ett blå vitt hjärta som jag inte tycker framgår på denna sida. Lovisa som kommer att bli stjärna i IFK Göteborgs F-08 lag borde redan nu likt Marta ha en hemsida där hennes stjärnstatus som kommande fotbollsspelare borde synas utan att man för den sakens skull använder sig av gula och svarta färger på hemsidan.

    Så Josefine se till att få med bilder och kommentarer om hennes klubbtillhörighet redan nu annars är det risk att jag lånar in en konsult och gör om erat upplägg.

    SvaraRadera
  2. Jag vill bara flika in att även Niclas bror (inte bara kusiner) sovit i den där vaggan.

    SvaraRadera