04 mars, 2009

Ett rum för en tuff liten tjej

Idag styrde jag kosan mot IKEA för sista gången på ett bra tag. Jag hängde på låset tillsammans med pensionärerna och andra lediga morsor.
Det som stod på listan var kuddar, överkast, sängskydd och spjälskydd. Men som ni säkert vet slinker det också med en och annan "bra-att-ha-grej" som man absolut inte kan vara utan. "Det var ju två för 79 spänn, billigare går det ju inte att hitta!"
Numera använder jag mig alltid av självbetjäningen när man ska betala. Glömde scanna in ett 6-pack med plastskålar (till Lovisas barnmat) för nio spänn. Förlåt IKEA!!

Det är så skönt att rummet äntligen är färdigt!

Så här blev i alla fall resultatet!





Förra fredagen besökte ju vi Baby/Barnmässan och jag spanade in detta ursöta fat i trä med sex prickiga muffinsar. Hade redan handlat för en del så jag la band på mig och ställde tillbaka det i hyllan. Att jag inte köpte det gick jag och grämde mig över hela helgen, så igår när jag var i Borås hittade jag det i affären Kurragömma. Denna gången tvekade jag inte. Men hade jag köpt det med en gång på mässan hade jag fått 20% rabatt......

3 kommentarer:

  1. Riktigt snyggt! Kan tänka mig att det ska tillbringas många sagostunder i den sängen :-)

    Kram
    Lina

    SvaraRadera
  2. Här har vi haft på spenderbyxorna ser jag! Fint blev det iaf! =)

    SvaraRadera
  3. Var är affischen på Torbjörn Nilsson och lag bilden på mesta mästarna blå vitt? Annars kunde jag inte gjort det finare själv! Svärfar

    SvaraRadera