05 mars, 2009

Saker från förr

Mina föräldrar har varit duktiga på att spara en hel del saker från det att jag var liten, såväl kläder som böcker och leksaker. En del saker har vi redan fått men det finns saker kvar på vinden som mina föräldrar säkert är tacksamma om vi kommer och hämtar inom en snar framtid, exempelvis en dockservis och en hel hop med Barbiedockor.

Den första presenten av min farmor.


Ett set med genomgående mönster. Flott!


Knyttröja som Lovisa faktiskt använt ett par gånger, bland annat första tiden på BB.
Byxorna har hon använt en hel del. I höstas hade Lindex en babykollektion med exakt samma elefant!


Detta är Niclas gamla täckväst som han fick i present av sina tre farbröder. Blir nog lagom till Lovisa till nästa vår att ha ute och leka i.


Speldosan hade Niclas när han var liten och den spelar "raindrops are falling....". Bitringen från Brio är poppis hos Lovisa.


För ett par veckor sedan kom mina föräldrar hit med en hel kartong med My Little Pony-saker, en massa hästar och som grädde på moset, det rosa slottet med blå torn. Snacka om att jag var stolt och mallig när jag fick det i julklapp ett år.


Min första dockvagn som jag också kört en massa sand och grus med!


En Babuschka som jag fått i present av mormor när hon var i St. Petersburg. Den har legat nedpackad i en flyttkartong ett par år, men äntligen får den se dagens ljus!


Här visar Lovisa kollektionen från 79-80. Vad sägs om en stickad klänning med matchande mössa och mockasiner?
Angående mössan så tror jag inte en bebis kan göra något så ondskefullt så den tvingas ha på sig denna bahyttliknande skapelse. :-)


Så här ser den ut bakifrån!


En rosablommig klänning som min mormor sytt.


Skulle man satt en pratbubbla vid den här bilden hade det nog kunnat stå något i stil med: "Morsan, jag är ingen docka som du kan klä på och av hur mycket som helst! Kan du sluta nu!?! Förresten gillar jag mina egna kläder bäst!! "


For those of you who don't understand Swedish. I just want to clarify that the clothes and toys above are OLD stuff from when me and Niclas were kids, back in the 70's and 80's.

1 kommentar:

  1. Oj,oj,oj - nu börjas det. När Lovisas mamma var liten fick man nästan sätta lås på garderoben annars provades det kläder så det stod härliga till....förresten ligger det en liten rosa täckjacksväst på Domherrevägen som snart passar.

    Puss o kram från mormor

    SvaraRadera