17 maj, 2009

Helgen i bilder


I fredags eftermiddag var vi på promenad och nackdelen med en framåtvänd vagn är att man inte har full koll. Tyckte att det varit ovanligt tyst ett tag.......

Efter promenaden styrde vi kosan mot torpet som ligger mitt i skogen utanför Tidaholm. Badtunna, schlagerfestival, grillning och frisk luft är livet på en pinne! Normalt sover man som ett barn där ute, men icke denna helgen. Vi skulle prova hur det gick för Lovisa att sova hos farmor och farfar, men kl 00.22 kom svärfar och knackade på dörren till friggeboden och sa att jag nog skulle komma och hämta Lovisa. När hon kommit ut till oss hade hon svårt att komma till ro och var jätteledsen, sista gången jag tittade på klockan var den 5.15. Så nu har man haft sin första sömnlösa natt på 8 månader. Inte så illa pinkat ändå! Finns ju stackare som har sådana "djävulsnätter" varje natt!!!
Dagen efter var hon sitt gamla jag igen, en liten solstråle!


Hon har inte fattat vitsen med böcker än. Man ska LÄSA dem, inte ÄTA dem.


På lördag förmiddag kom faster Hanna på besök. Det var en rolig prick tyckte Lovisa!


Hannas telefon var mumsig!


Behöver det nämnas vem som inhandlat detta schabrak till bebispool? Giraffen kan kopplas till trädgårdsslangen så den sprutar vatten ur munnen.


I sommar när det blir lite varmare blir det premiärdopp!


Lovisa trivs så bra i sin vagn under sitt nya parasoll.


Innan vi åkte hem till Lerum var vi tvungna att provsitta farmor och farfars nya kärra, en cab!


Bådar det gott inför framtiden? En cruisande blondin......



Nåja, TVÅ cruisande blondiner.....


När vi kom hem gick vi ett varv i trädgården och beundrade blommorna som slagit ut under helgen.


Denna kitteln grävde Niclas upp i skogen på torpet. Passade perfekt att plantera blommor i!


Våra små kissemissar blev glada när vi kom hem igen, även om Leffe ser skitsur ut på den här bilden!

Veckan som kommer är späckad!
Måndag: Besök av en liten knodd som föddes den 30/3, lilla Joline. Mamma Karin och storasyster Naima kommer också med.
Tisdag: Färd till Borås för att träffa William och Astrid (Lollo och Mia också)
Onsdag: Fika hos Alicia från babysimmet.
Torsdag: Avfärd till hemlig destination med mormor/morfar, moster Emma, morbror Johan/moster Josefin och kusinerna Gustav och Erik.

Ledtrådar vi fått är: Vi ska åka till ett annat land, vi behöver inte pass och vi ska inte åka färja. (Vi tror på Danmark via Öresundsbron).

2 kommentarer:

  1. Jag som trodde att vi hittat lösningen på "faster" issuen!?

    SvaraRadera
  2. Mitt fel. Jag tyckte vi skulle ha gammelfaster Hanna. Men Jossan sa blankt nej. Fick nöja mig med faster. Nic

    SvaraRadera