19 augusti, 2009

Gräsklippning

Idag har vi haft en aktiv dag. Det började med en promenad på 5 km i Härskogen tillsammans med moster Emma och Calle. När vi kom hem blev det en fika på altanen i det underbara vädret.
När gästerna åkt hem parkerade jag Lovisai vagnen och satte henne på behörigt avstånd då jag fått för mig att klippa gräset. Jag tänkte överraska Niclas när han kom hem från jobbet eftersom det i vanliga fall är han som sköter gräsklippningen.
Lovisa var hur snäll som helst och satt och tittade på mig den första halvtimman, sen blev det nog för tråkigt för hon somnade så jag hann klippa klart resten. Skönt!


Lovisa hittade sin napp i vagnen, dock sitter nappen fast i en rem men det går ju lika bra att suga på napp och luta sig in lite....Eller?


Är mäkta stolt över mig själv som på eget bevåg klippte gräset. Jag kan här efter konstatera att den där "gräsklippningsbärsen" som Niclas snackar om inte skulle vara så pjåkig ändå!
Det ska dock tilläggas att Niclas märkte att det var klippt först efter en kvart efter att han kom hem......


Att pilla i morsans tomatplanta är ju jätteskoj! Särskilt efter att mamma sagt aja baja ett otal gånger.....Det hela resulterade i en avbruten gren med en massa omogna tomater på.




Ring ring! Stenkoll på hur man ska använda en telefon.


Och emellanåt när Lovisa leker blir hon helt plötsligt lite stark!


Nya baddräkten! Fynd från Lindex för 29:50! Passar ju perfekt nu när simningen börjar igen på måndag.

Till sist vill jag bara skriva några rader om att det känns bra att djurplågaren som satt skräck i Lerums djurägare äntligen åkt fast. Det går inte riktigt förstå hur en människa kan ge sig på ett försvarslöst litet djur och tortera och döda och sen till råga på allt sätta det på pränt och skicka till ägaren. Ynkrygg!

4 kommentarer:

  1. Jag har oxå betällt en sådan snäll lite krabat. Hoppas bara att orden kom fram. ;-)

    SvaraRadera
  2. Bauti: Du menar en busig liten unge som inte lyssnar till "aja baja" ;-)

    Nellie är precis lika busig. :-) Att säga "nej" har just nu omvänd effekt. :-)

    Lovisa är bara så söt som vanligt. Vi får träffas snart så de får leka lite.

    SvaraRadera
  3. Hahaha typiskt karlar att inte märka att man klippt gräset förrän efter en lååååååååång stund... ;)

    SvaraRadera
  4. Jossan:
    Bra jobb med gräset.

    Julie:
    Brukar normalt inte ta brorsan i försvar, men i detta fallet förstår jag honom... Antar att hans ögon helt enkelt var riktade åt lill-flickans håll:)

    I övrigt så får man hoppas att polisen i Lerum har någon "Gunvald Larsson"-typ som tar "tog hand" om djurplågaren när han greps... Aj!

    SvaraRadera