28 september, 2009

3-årskalas

I helgen var det kalas i Timmersdala för kusin Gustav som fyllde 3 år. Extra kul var att kalaset hölls i "nygamla" huset, verkligen kul att se hur fint allt blivit sen branden i februari!
Förutom galejet i lördags var det en lugn helg som spenderades på torpet med god mat, frisk luft och i vanlig ordning, vedeldad tunna på kvällen.
På vägen hem på söndag eftermiddag tog vi svängen om Sandared och plockade upp assistenten för efter babysimmet idag vankades det mostillverkning. Frysen fylldes med 8 liter mos, och då tog Sussie och Alicia med sig lika mycket hem.....

Bilder från helgens kalas!

Lovisa busar med morbror Johan och kusin Erik


Vi försökte få till en gruppbild på kusinerna......


.....och de satt stilla i sisådär tre sekunder.....


.....sen var det inte så roligt längre!


Födelsedagstårtan!


Moster Emma och Gustav skulle givetvis också fotas. Emma trodde mig inte när jag sa att detta foto skulle hamna på bloggen....hehe!


Sen gick vi ut ett tag. Gustav var jättesnäll och lånade ut sin traktor till Lovisa och puttade sen snällt på.



Hm.....


Lovisa tyckte att bobbycaren var riktigt rolig!


Gustav smilar upp sig inför kameran!


Svågrarna.....


Lovisa har helt plötsligt blivit väldigt pappig. Är Niclas med så är det BARA han som gäller. Om hon sitter i hans famn och jag sträcker armarna mot henne vänder hon på huvudet eller borrar in det djupare i Niclas famn.

2 kommentarer:

  1. Tidspressade revisioner på kärnkraftverk verkar ju vara rena "barnaleken" i dessa sammanhang...

    För övrigt förväntar jag mig en burk mos när jag kommer hem :)

    SvaraRadera
  2. Det är inte klokt vad tiden går! Tyckte det var nyss Gustav var bebis och badade i den vedeldade badtunnan på torpet. Må så gott och tack för den underhållning som den här bloggen ger!! Det är det första jag tittar på när jag kommer till jobbet. Tyvärr kan jag inte skicka några kommentarer därifrån och det fungerar inte så bra hemifrån heller, men jag gör ett försök igen....Kram på er!! Farmor (som återhämtat sig från babysimmet)

    SvaraRadera