22 september, 2009

Höst

Hittills har vi haft riktigt fina höstdagar men det var först idag det var "riktig" höst, med andra ord regnsmatter mot rutan, blåst och gula löv på marken.

Ett annat hösttecken är clementinerna! Min absoluta favoritfrukt, särskilt om de är lite sura. Förra året köpte jag ett gäng clementiner på ICA och promenerade hemåt med en Lovisa som då bara var 3 veckor. Från ICA och hem lyckades jag smälla i mig sju clementiner varpå Lovisa fick röda utslag i hela ansiktet efter att ha ammat......Ooops!



Och nu på hösten är det roligt att "möblera om" bland växterna.


Denna pumpan har jag odlat på alldeles egen hand! (Lite stolt....)


Den gröna och den vita pumpan är egenodlade. Den orangea är köpt så det skulle se lite snyggare ut.


Jag sa ju att jag älskar clementiner......

Nedan kommer lite bilder som är tagna av "storkameran" i förra veckan och som jag precis laddat ner.


Lovisa lyckades dra ner kameran från bänken och få den öppna batteriluckan precis under ögat. Nu när jag tittar på den här bilden inser jag att det var farligt nära ögat......


Förra måndagen var farmor med Lovisa på babysimmet. Farmor fick verkligen bekänna färg då instruktören introducerade många nya övningar, bl.a att simma med barnet på ryggen, samt att barnet ska hoppa från kanten och så ska man fånga dem under ytan efter att de doppat huvudet.


Lovisa plaskar för fulla muggar.

2 kommentarer:

  1. Vilka fina planteringar!
    Du ligger steget före..........

    Kram från mamsen

    SvaraRadera
  2. Vad häftigt med egenodlade pumpor. Var det svårt och mycket jobb? Längtar till helgen då jag tänkt att höststäda hemma.

    SvaraRadera