20 januari, 2010

Hissa eller dissa?

Satt och kollade igenom fotomappen på datorn och hittade några bilder från helgen då jag och Niclas var på spa.
--------------------

Hösten 2007 var en tuff höst arbetsmässigt för oss båda så vi bestämde oss för att åka på spa.Vi kollade in Lundsbrunn som såg himla mysigt ut! Så en lördag förmiddag i december styrde jag och maken kosan mot Lundsbrunn Spa för att gotta oss med bad, behandlingar, god mat och varandra. Det spöregnade hela vägen så vi riktigt längtade efter att få ta på oss badkläderna och hoppa i bubbelbadet.

Vi checkade in och fick nycklarna till rummet, som låg i källaren! Visserligen i suterrängplan så det fanns fönster. När vi steg in i rummet som vi hade ganska höga förväntningar på, krossades hela min dröm om att få en helg utöver det vanliga. Jag skojar inte om jag säger att rummen hade sämre standard och charm än ett sunkigt motell längs Autobahn i norra Tyskland.
I hallen stod en ranglig byrå i bokfanér, standard á la Rusta. (Rusta i all ära, men pröjsar man över 1500 kr per person och natt förväntar man sig lite mer)
Längs ena väggen stod en fåtölj i furu med raka armstöd och ben, med vinröda dynor. Sänggavlen var i rotting och det fanns inget överkast. Framför sängen stod en 14 tums TV placerad på ett stativ och sladdarna hängde hej vilt....Gardinerna var storblommiga, med röda och turkosa blommor.
På väggarna satt vävtapet och på ena väggen hängde en intetsägande tavla med ett tryck som skulle likna Skagenmålarna.
Badrummet hade ett sandpapperliknande golv och aprikosa plastväggar. Ingen duschkabin eller badkar utan bara ett draperi i ena hörnet med en stor vattenskrapa som tittade fram.

Jag brukar inte lägga stor vikt vi rummen när jag är ute och reser. Tex om man åker en weekend till London är man ju där för att se stan och bryr sig inte så mycket om själva rummet, men åker man på spa tillbringar man en del tid på rummet och då tycker jag man kan förvänta sig nåt utöver det vanliga. Särkilt när standarden på rummen inte rimmar med framtoningen de har på sin hemsida! Fiasko!

I restaurangen var det high life eftersom de precis börjat med säsongens julbord. Borden stod så tätt så man kunde höra vad bordsgrannarna pratade om. Ingen romantisk middag där inte..... Maten var i alla fall god och det var nog det enda positiva på den resan.

Jag DISSAR alltså Lundsbrunn Spa!!!

Någon som vet om det fortfarande ser ut så här på Lundsbrunn Spa?









2 kommentarer:

  1. Mamma Ann20/1/10 13:28

    Hahahahahaha - jag skrattar ihjäl mig! Skitroligt!

    Kram, kram

    SvaraRadera
  2. Niclas säger... det var inte roligt. Inte förrän vi var fulla som örnar och snackade med Kakelkungen från Hjo... han tyckte jag skulle köpa en av hans raggarbilar med motiveringen at jag såg lite rockabilly ut. Handa aldrig å colorama i hjo...

    SvaraRadera