20 januari, 2010

Minnen 2

En av de roligaste resorna jag varit på var när vi var på fotbolls-VM i Tyskland 2006 tillsammans med brorsan och svägerskan.

Jag registrerade mig tidigt på SvFF's hemsida för att ha chans att vinna biljetter. (Eller vinna och vinna; man fick ju betala dyrt för dem, men det var de väl värda!) Och tänk att jag hade sån tur!
Vi fick två biljetter till matchen mot Trinidad & Tobago i Dortmund och två biljetter till matchen mot Paraguay i Berlin.

Så i början av juni packade vi mormors och morfars husbil och tog Kielbåten till Tyskland.



Jag tyckte så synd om brorsan att han inte hade nån biljett så vi överlät (!) biljetterna till Berlinmatchen till honom och Jossan (ja, svägerskan heter också Josefine). Jag och Niclas satt istället och tittade på matchen på Unter den Linden på en gigantisk storbilds-TV. Ölen flödade!! Däremot undrar jag lite vad som hände med brorsans löfte om att jag skulle få hans förstfödde som tack för biljetterna..... (Jossan var gravid i femte månaden då)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar