09 mars, 2010

Klantmorsa

Igår kväll när jag och Lovisa var ensamma hemma tänkte jag ta tillfället i akt att ta lite nya foton med systemkameran. Fick många fina bilder på Lovisa "in action". Jag lade ifrån mig kameran en stund för att fixa kvällsbestyren med Lovisa. Mitt i pottsittningen gjorde hon något skoj som jag tänkte skulle vara värt att föreviga med kameran. Fångar kameran i högsta hugg för att ta ett par bilder, varpå jag får in "flärpen" till kamerans halsrem rätt in i ögat. Fy satan vad ont det gjorde! Det onda gick över relativt snabbt, trodde jag. Vaknade vid 3-tiden inatt av att det värkte och pulserade i hela ögat.
Sen var jag idiotisk nog att köra till jobbet imorse. Jag var inte så brydd över att hela ögat var rödsprängt och att det tårades. Det jobbiga var att gå till jobbet utan ögonskugga eller mascara. Så fåfäng är jag!

Nåväl, ringde i alla fall till vårdcentralen och fick en tid redan 8.45. Det var en ung läkare som tittade på ögat men som efter en stund ville kalla in på en kollega som var mer erfaren. Gulp!
Men båda läkarna konstaterade samma sak; sår på hornhinnan.

Så nu är jag ordinerad lapp för öga, vila och ögondroppar i ett par dagar. Hoppas det går över snabbt. Det sura med hela alltet är att jag missar kvällens pass av Zumba. Och imorgon ska jag på Guys & Dolls, men jag antar att den är sevärd med bara ett öga också!


Den utstickande "flärpen".....

Snyggt va? (Kunde väl åtminstone varit en svart lapp, som en pirat)

9 kommentarer:

  1. din stackare. Så läskigt- säger hon som en gång satte en skruvmejsel i ögat....

    SvaraRadera
  2. Aj aj aj.. stackaren. Hoppas att det läker snabbt!
    Ab: Aj aj!!

    SvaraRadera
  3. Kan du inte måla dit ett öga på lappen?! Det måste ju bli hur roligt som helst!

    Fast, jag tycker allt lite synd om dig... Det låter som en typisk linagrej att råka ut för...

    Kram

    SvaraRadera
  4. AJ!!!
    Men det finns svarta piratlappar på apoteket att köpa om du vill varriera dig ;-)
    Krya på dig!!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Du kan väl ställa upp resten av piraterna på däck och köra ett pass zumba ändå? "Let's Zumba! Grraaahh"

    Skämt å sido - Krya på dig!

    SvaraRadera
  6. Hoppas att ögat läker som det skall!
    Kram camilla

    SvaraRadera
  7. Haha, den klär dig.

    /Tomas

    SvaraRadera
  8. Svart piratlapp finns på Kronans Droghandel (åtminstone förra gången jag jobbade ;)
    Krya på ögat!

    SvaraRadera