13 april, 2010

Farfylld tisdag

Oj, vilken dag!

Började med att lämna Lovisa på dagis. Gick bra. Vidare ner till gummiverkstaden för att byta till sommardäck på bilen. På verkstan jobbar två gubbar som säkerligen inte gått någon charm-, eller kundvårdskurs..... Men däcken blev bytta efter en stunds väntan. Därefter blev det ännu längre väntan i bilen på vägen till jobbet. Det var sjuuuuka köer som ringlade sig ändå bort mot Sävenäs, vilket resulterade i att jag stämplade in 8.52.

På lunchen stack jag en sväng till Amhult för att köpa väskan jag nämnde i föregående inlägg. När jag stod i affären insåg jag att jag nog hellre ville ha den lite mindre väskan. Så vilken färg blev det? INGEN! När jag äntligen tagit det djärva beslutet att faktiskt välja en turkos, så var den givetvis restnotead. Men expediten tog mitt nummer och lovade ringa när den kom in.

Jobbade ända till kl 18, vidare till Allum för att byta ett par skor. Träffade en tjej från mammagruppen och småpratade lite. Hem, middagen stod på bordet. Jäkligt skönt faktiskt.

När Lovisa nattats gjorde vi ett röj i hallen, ner i källaren med alla vinterkläder. Förlösande känsla. Betalade räkningar medan jag tittade med ett halvt getöga på "Dating in the dark". Vilken dynga! Tomas, om du läser detta, är du ansvarig?

Imorgon är det föräldramöte på dagis. Hur många vuxenpoäng är inte det?

2 kommentarer:

  1. Nu har jag tagit igen en dryg månads läsning här på bloggen. Inser att mycket har hänr där hemma under de 6,5 veckor (känns som att det är betydligt mer) jag varit borta nu.

    Den lilla börjar ju bli stor nu... Rätt som det är så börjar hon väl prata om piercing och tatuering...

    Hoppas att du bli resereporter på solresor. Efter att ha varit barnvakt åt krabaten en eftermiddag inser jag att ni behöver semester!

    Om ni pratar med Alec så får ni passa på att gratulera!

    Ta hand om er!

    SvaraRadera
  2. Ett helt gäng vuxenpoäng!

    SvaraRadera