14 april, 2010

Föräldramöte


Idag var det dags för mitt livs första föräldramöte. Gudars vad vuxet! Farmor var hemma med Lovisa under tiden så vi kunde gå dit båda två.

Jag tyckte det var förvånansvärt få föräldrar där för att vara ett föräldramöte för två avdelningar med sisådär 30 barn. Antingen hade de väl förhinder, eller så kanske de är ointresserade. Hoppas på det förra.

Höjdpunkten var en film på sisådär 20 minuter för att visa vad de faktiskt sysslar med om dagarna. De hade filmat lek ute och inne, samling, lunch, vila och kalas. Det var väldigt roligt att äntligen få vara den där lilla flugan på väggen man ibland önskar att man var för att se vad Lovisa har för sig. Tydligen gillar Lovisa att sitta i lådor, för både inne och ute hade de filmat när hon hade hoppat i en låda och bara satt där.

Det sämsta med mötet var att få reda på att vår favoritfröken antagligen inte ska vara kvar efter sommaren. Då hon bara är vikarie och de ska stänga ner andra enheter har annan personal förtur till den tjänsten hon har idag. Verkligen trist! Tror det skulle vara nyttigt för förskolan att ha henne kvar då hon drar ner medelåldern avsevärt och säkert bidrar med lite nytänkande...... (Bara en sån sak att hon inte säger DATAN om datorn......Dessutom är hon både piercad och tatuerad. Coolt!)
Dock är hon "bara" barnskötare, och ingen pedagog. Jag har fått för mig att det kan bli för teoretiskt med bara en massa pedagoger..... Svårt att förklara, men kontentan är i alla fall att jag tror på en mix av båda yrkeskategorierna.

1 kommentar:

  1. Hej! Amy kommer troligtvis bli erbjuden plats på Höjden (visst är det där som Lovisa går?!). Vad tycker du om det dagiset? Vi vill helst ha Torpstugan eftersom det ligger bra till med tanke på mitt jobb. Aspenäsförskolorna är tydligen helt fulla annars hade de också varit ett alternativ. Usch, det är så svårt det här! Idag ska vi kolla på Bullerbyn, et kooperativ i Bråta som vi hört mycket bra om. Men vi får se.

    SvaraRadera