27 april, 2010

Hemmadag


Idag är jag hemma med Lovisa som igår hade feber och var allmänt hängig. Hon har ju brottats med hosta och rosslighet i en evighet också känns det som, så igår kväll fick vi en tid hos doktorn i Alingsås. Han trodde att det kunde vara början till en virusinfektion men att det är för tidigt att säga, eftersom lungor, öron och hals såg finfina ut. Med sig hem fick Lovisa hostmedicin och inte vilken hostmedicin som helst utan Cocilliana...... Hosmedicinen med stort H. Så inatt var det lugnt på hostfronten.

Idag är Lovisa sitt gamla jag och springer omkring och härjar i vanlig ordning. Vi har pusslat, läst böcker och lekt tittut bakom soffan.

Nu sover hon sött och jag har precis vräkt mig i soffan med en kaffe. Givetvis iklädd sweats och på TV'n visas Martha Stewart Show. Får flashback till de softa mammadagarna man hade i höstas. (Inser nu att jag i de senaste meningarna använt inte mindre än tre svengelska ord á la Fröken Silvstedt, dags att logga ur.....)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar