07 april, 2010

På rymmen

Innan läggdags tidigare ikväll satt jag i soffan och tittade på TV. Jag trodde att Lovisa var med Niclas. Helt plötsligt kommer Niclas upp från källaren men utan Lovisa!! Vi ropade på henne, men det var alldeles tyst. Sen ser Niclas att ytterdörren står på glänt varpå jag får lite halvt om halvt panik. Hon har alltså gått ut, utan att jag märkt det!!!

Springer ut i strumplästen och möts av följande syn:


Springer därefter runt hörnet och får syn på en glad tjej i pyjamas och barfota.


Hon hade fullt sjå med att leka med sina bollar på altanen.
Vad lär man sig då av detta? JO, man stänger dörren mellan innerhallen och ytterhallen. Dörren där har en sån där knopp som handtag så den kan hon omöjligt öppna.

Jag hoppas att ingen bloggläsare nu anmäler detta för Socialen......känner mig redan som en ouppmärksam och ignorant förälder.

3 kommentarer:

  1. Tyra fixar också att öppna ytterdörren, kommer hon lös kan hon komma direkt ut bland bilarna....läskigt!! Men Lovisa var väldigt söt ;-)

    SvaraRadera
  2. Anmäla?? Heregud det har nog hänt alla ngn gång. Linda skulle passa en sovande Frida en gång. Linda var då 6,5 år och Frida 1. Jag var borta ca 15 min och när jag kom hem var det tänt i hela huset, ytterdörren på vid gavel och inga barn i huset. jag hann få nästan hjärtslag flera ggr innan grannen ringde och sa: -Ta det lugnt de är här....Frida hade vaknat (vilket hon aldrig gjorde annars) och varit ledsen. När inte Linda fick tyst på henne bar hon in henne till grannen. Där satt de i soffan och tittade på tecknat när jag kom och hämtade dom.... Ingela

    SvaraRadera
  3. hahaha Ingela, jag kan se hela scenariet framför mig:) /Emma

    SvaraRadera