12 oktober, 2010

Irritationsmoment

Häromdagen blev jag så glad då jag hittade en snygg brun höstjacka i källaren som jag inte kunnat ha på fyra år! Idag när jag skulle dra ner dragkedjan fastnar den i min favorittunika. Jag får verkligen inte loss dragkedjan och tar därför i lite hårdare. Det resulterar i att dragkedjan går sönder och lämnar ett stort hål i favorittunikan. Åhhhhhh!!!

Visserligen var det "bara" en tunika från Lindex och ingen Odd Molly eller nåt i den prisklassen. Men ändå.

Kommer sen på att jag har en höstjacka från förra året. Jag vill bestämt minnas att den ligger i en kartong i källaren, men den är puts väck. Blir irriterad för att jag inte hittar den.
Hittar den till sist hängandes i hallen. Den blev aldrig nerpackad.... Ooops!

Dessutom har vi inget vatten. Det skulle vara avstängt mellan 8-16. Lagom roligt när man har en hungrig tvååring och en hel hög med potatis som ska kokas......

Fast å andra sidan, har man inte större problem än så här så räknas väl detta som dagens i-landsproblem......

2 kommentarer:

  1. Men, fy vad surt! Det är visserligen ett i-landsproblem, men det känns ju oftast inte bättre för det ;-)

    SvaraRadera
  2. Intressant.

    http://www.lerumstidning.com/nyhet_visa.asp?id=13169&sidnamn=SPORT

    SvaraRadera