31 oktober, 2010

Sex and the Cityfest

Igår var det dags för den årliga middagen för BT-gänget. Vi är ett gäng på nio personer som träffades hösten 2006 när vi alla planerade bröllop. Vi är en brokig skara som säkerligen aldrig hade träffats om det inte vore för Bröllopstorgets forum. Vi gifte oss alla under 2007 (med undantag för Addis som gifte sig i början av 2008) och har sen dess hunnit med att föda inte mindre än åtta barn, och igår kläckte en av tjejerna att det vankas tillökning. (Berättar inte vem.....hemlis, hemlis!)

Igår var det min och Julies tur att stå som värdinnor och kvällens tema var Sex and the City så dukningen gick givetvis i svart och rosa. Maten kanske inte var alltför SATC-inspirerad. De lagar ju aldrig mat i den serien utan äter mest hämtmat. Vi bjöd i alla fall på bruschetta till förrätt, fetaostöverbakad lax med ugnsbakad potatis och kall sås och sockerärter till varmrätt. Till efterrätt vankades det chokladfondant. Ni vet en sån där chokaladhistoria som man baka i ugnen och så fort man sätter skeden i den så väller det ut varm smet. Mastigt värre!

Efter middagen var det dags för lite underhållning i form av en TV-quiz som jag satt ihop. Det kom frågor om serier som Skilda Världar, Tre Kronor, Rederiet, Dallas, Beverly Hills, Vänner. Till denna quizen hade jag satt ihop ett litet bildspel i programmet iDVD. Jag är rätt nöjd att jag klarade det alldeles själv. För övrigt är iDVD ett jättelätt program. En bra anledning till att köpa en Mac.

Som bekant när man har trevligt springer tiden iväg och sista tjejerna gick hem vid 02.30. Egentligen kl 01.30 eftersom vi gått över till vintertid vilket var väldigt välkommet just den här helgen. När sista kvinnan lämnat satte jag igång att röja och diska nästan allt och var inte i säng förrän en timma senare. Men ack vad skönt det är att vakna upp till ett kök som är iordninggjort och inte ser ut som ett bombmedslag.

Tack tjejer för en väldigt trevlig kväll! Och till Adddis: Vi saknade dig!


Jag hade gjort så placeringskort där det stod ett efternamn från en av karaktärerna i SATC. Man fick sen dra en lapp med ett förnamn och sen sätta sig på den platsen som hörde ihop med namnet man dragit.



Kvällens värdinnegåva.


Resultatet av en lyckad kväll. Är det inte mer än detta man vaknar upp till så är det rätt ok. Glasen diskas ju dessutom i diskmaskin.....



4 kommentarer:

  1. Åh! Vilket roligt tema! Och vilken kul idé med att träffas så där en gång om året! Saknas någon kan jag vara stand in nästa gång (vi gifte ju oss "nästan" 2007 (läs: sep 2006).

    SvaraRadera
  2. Tack själv Jossan (och Julie) för en supertrevlig och mysig kväll. Den roligaste festen jag varit på länge. :-)
    Vem är bebis nr 8? ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Carina: 2 barn
    Julie: 1 barn
    Jag: 1 barn
    Neda: 1 barn
    Tez: 1 barn
    Lina: 1 barn
    Catti: 1 barn

    Det är väl rätt räknat?

    SvaraRadera
  4. Haha, det blir det ju. :-) När jag räknade fram och tillbaka med Lina (som skrivit 6 barn på sin blogg)kom vi fram till 7 barn fastän vi räknade med alla. ;-) Jaja, jag är inte den bästa på att räkna. ;-)

    SvaraRadera