22 november, 2010

Helgen på båten

Vi har varit på kryssning till Kiel i helgen. Vi var ett gäng på tolv personer och det var en intressant helg må jag säga.....

Efter middagen på fredagskvällen satt vi kvar i restaurangdelen och drack öl/drinkar och vid bordet bredvid satt det fyra tjejer i 20-årsåldern. En kille kommer fram till bordet och bjuder upp till dans. Ingen av tjejerna är särskilt intresserad men han ger sig inte. Vi vid vårt bord tycker lite synd om killen som blir nobbad och tycker nog att man får bjuda till lite. Han var inte odräglig eller otrevlig utan ville bara dansa.
Med svansen mellan benen går han därifrån. Fram till vårt bord. Fram till mig. Och bjuder upp.
Hur var det nu? Om nån bjuder upp, så får man bjuda till? Jag och min stora käft.
För övrigt var han väldigt duktig på att bugga, jag flög som en vante över golvet.

Väl framme i Kiel strosade vi i affärer och shoppade lite småsaker. Bland annat tre små Yankee Candles med kaneldoft. Perfa inför helgen då det blir pyntning på hög nivå.

Hur kan man slutligen sammanfatta helgen?
-Det var trevligt, men det dröjer nog innan vi tar den båten igen.
-Vi sänkte medelåldern på fartyget.
-Jag har en ny favoritdrink: Mango Mary. (Absolut Mango, guavajuice och tranbärsjuice)
-Det var inte modeeliten som befann sig ombord.
-Vi längtade som bara den efter Lovisa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar