18 november, 2010

Ullaredsskörden

Idag var vi i Ullared på eftermiddagen. Shoppingturens syfte var att handla julklappar till Lovisa och lite julsaker. Det blev lite mer än så dock. Stående saker på Ullaredslistan är ju givetvis tvättmedel, duschcreme, stearinljus och andra förbrukningsvaror. Däremot hittar jag ALDRIG några kläder till mig själv bortsett från trosor och sockar. Tycker faktiskt inte de har särskilt snygga kläder alls. Fast jag hittade en träningstopp i alla fall!

Här kommer några smakprov på vad som fick följa med hem.


Ljushållare som man sätter ner i blomjord. Kommer passa fin-fint i kommande julgrupper.


En oljelampa som kommer passa ypperligt på skänken i vardagsrummet för ynka 59,50!


Ett hjärta att plantera i.


Finskor till Lovisa. Vi fick ju chansa lite eftersom Lovisa inte var med och provade. De var en smula för stora, men det gör inget.


Skål med hällpip i svart melamin

7 kommentarer:

  1. Planteringshjärtat kom med oss hem också, men attans att jag gick bet på oljelampan...

    Tror att Ola-Conny distraherade mig....

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Ja, oljelampan föll jag för direkt. Likaså huset i plåt som du visade på bloggen.

    Vi såg Morgan det första vi gjorde när vi kom in. haha!

    SvaraRadera
  3. Antar att Nicke blev helt knäsvag? ;)

    SvaraRadera
  4. ja herrejävlar... det e stort. Niclas

    SvaraRadera
  5. I bilen ner sa jag till Nicke att om vi såg Morgan så fick han ställa upp på kort till bloggen. Han gick inte riktigt med på det....konstigt. ;-)

    SvaraRadera
  6. Det var verkligen konstigt.. att man inte offrar sig för frugans blogg.... Ap, ap, ap...

    SvaraRadera
  7. Oljelampan var jäätesöt!

    SvaraRadera