30 november, 2010

Pimpat rum

Äntligen är Lovisas rum färdigt!


Niclas har byggt in en 90-säng. Bakom hyllan intill väggen är det inbyggd LED-belysning som fungerar som nattlampa. Det är riktigt mysigt på kvällen!
Framför elementet har det kommit upp ett elementskydd med en rejäl fönsterbräda på. Äntligen kan man ställa saker i fönstret!


Såklart måste man ha en egen trappa upp


Eftersom fönstret är placerat så nära snedtaket är det omöjligt att hänga upp en gardinstång på ett snyggt sätt.Ovanför fönstret har Niclas därför byggt en hylla som även gömmer krokarna som hissgardinen är upphängda på.


Lovisas nya krukor och blommor som vi köpte på IKEA i söndags. Hon höll hårt i växterna när hon satt i kundvagnen och sa gång på gång "stå i mitt fönster".


Den gamla mattan från IKEA var rätt sunkig så den har vi kört till tippen. Det blir lätt så när man har två katter som gillar att sova och klösa på mattan. Den nya mattan är köpt på Rusta för 99 kr. (Lovisas första reaktion när hon såg mattan var: -"Nämen!! Pippi"


Förra helgen fick vi fikabesök av Kjell och Lotta. De hade med sig alldeles nybakat fikabröd till Lovisa som hon älskar att leka med. Är de inte söta?


Nallen och dockan får plats på den lilla hyllan invid väggen vid sängen.



Jag är mäkta imponerad av min amatörsnickare som fixat det så fint. Jag ska vara ärlig och erkänna att jag var en aning skeptisk till detta projekt när han första gången förklarade hur han hade tänkt att bygga. Som tur är han bättre på att bygga än att förklara!


5 kommentarer:

  1. Vilket jättefint rum, Lovisa!!

    SvaraRadera
  2. Ja, det rätt så okej faktiskt. Inte riktigt så enkelt som jag först trodde... och kanske inte helt enligt den plan som jag presenterade.

    SvaraRadera
  3. Får väl passa på att skicka ett tack till farmor och farfar som sponsrade terapiarbetet....

    SvaraRadera
  4. Får komma och inspektera snart!!

    SvaraRadera
  5. Stämmer det att Lovisa har en knapp i sängen som när hon trycker på den så börjar Schytts att spela Heja Blåvitt och sängens ledlampor börja blinka i ett taktfast blått och vitt sken ? Lagbilden med De mesta Mästarna i Sverige kommer hon att få i julklapp och då kommer sängen/ rummet helt klart ut.
    Bra Jobbat Niclas

    Farsan

    SvaraRadera