30 november, 2010

Röja

Idag är jag hemma för att sköta om min lilla sjuka familj. Jag har hunnit med att röja på Lovisas rum, det var hög tid att sortera bort böcker och leksaker som hon vuxit ifrån. Och när jag ändå var i röjartagen passade jag på att sortera bland kläderna.

När vi var i Ullared köpte vi två avlånga plastbackar på hjul som är perfekta att rulla in under sängen. Jag har lagt i Lovisas alla bebiskläder. Jag passade på att även där sortera bort saker som jag inte ville behålla. Kanske ska lägga ut dem på Tradera? Är det någon idé tro?

Lovisa tittar på Madicken och elden sprakar i kakelugnen. Termometern visar -11. Rätt mysigt ändå....

4 kommentarer:

  1. Mormor Ann30/11/10 16:06

    Tradera??? Ska hon inte få en lillasyster??

    SvaraRadera
  2. fast det var bara uttvättade grejjer... allt fint ha vi sparat. Jossan skulle slänga det. Jag har ett vad med mig själv, jag tror att den påsen kommer att stå uppe i hallen tills i februari, då kommer jag att få gå och slänga det till Myrorna. Vi har ett par barstolar i källaren som skulle upp på blocket, i november -08 skulle jossan lagt ut dom.... dom står kvar i källaren.

    SvaraRadera
  3. Lillasyster eller lillebror då????

    SvaraRadera
  4. ... vid sådana eventualiteter så plockar vi fram finkläderna som vi sparat.

    SvaraRadera