18 december, 2010

Lucka 18

Jag och min blogg

Hösten 2007 startade jag min första blogg och skrev på sin höjd 2-3 inlägg per månad. Det var först när Lovisa var dryga fyra månader som jag tänkte att det vore kul att blogga om henne och min vardag som mammaledig, mest för att familj och vänner kunde hänga med i Lovisas utveckling.

Från att egentligen enbart handlat om Lovisa har bloggen på senare tid utvecklats till "min", Josefines blogg. Jag skriver ju givetvis om Lovisa också, men även om många andra saker som ligger mig varmt om hjärtat. Dessutom får man ju lite mersmak när man ser att bloggen varje dag besöks av en strid ström. (Strid ström med mina mått mätt alltså, häromdagen hade jag 100 unika besökare. Helt ok siffra eftersom jag inte "marknadsfört" min blogg).

Nu så här efterhand ångrar jag lite att jag valde lovisaalbinsson som adress då jag egentligen inte vill att den ska kopplas till henne som person längre. Det var ju MITT val att starta bloggen, inte hennes. Det känns som att det är dags att Lovisabloggen får gå i graven och att jag startar en ny blogg. MIN blogg.

Jag har inte bestämt mig till 100% än. För vad i all världen ska den heta?

1 kommentar: