11 augusti, 2009

Barnvakteri

I måndags hade vi Viggo på besök hela dagen, då hans mamma fick rycka in på ett sista-minuten-jobb. Han var för det mesta nöjd, men blev dock lite otålig vid matningen då jag lite optimistisk trodde att man kunde mata två barn samtidigt. Efter lunch packade jag in det ena barnet i vagnen, den andra barnet i bärselen och begav oss till lekplatsen för lite gungning.
Det var ett fasligt sjå att ha hand om två barn samtidigt, särskilt när de sket ner sig samtidigt och var hungriga samtidigt. Tack och lov sov de samtidigt också!
För att summera dagen: Mysig men hektisk! Så hektisk att jag glömde äta lunch, det fanns helt enkelt ingen tid!


Två frukostsugna små illbattingar


Lovisa undersöker altanräcket



Billigaste leksaken ever! En PET-flaska med pastasnäckor i.


Fy fasen! Var bara tvungen att fota det här lilla äcklet som jag nästan mosade med foten när jag skulle fota Lovisa vid altanräcket......

1 kommentar:

  1. Vad duktig du var! Jag skulle aldrig fixa att ha hand om två rackare på en gång. Blir helt svettig bara om någon av Tyras kompisars mammor ska gå på dass eller nåt och jag ska ha hand om två vilda ungar i 1 minut.... är så imonerad av de som har tvillingar! Fatta vilket jobb....

    Supersöta bilder lilla Lovisa som vanligt ;-)

    Kram från Kajsa & Tyra

    SvaraRadera