21 december, 2010

Insamling

I somras fick vi en lapp i Lovisas fack där man uppmanades att lägga pengar till en sommarpresent till fröknarna. Nu i jultiderhar jag inte sett någon lapp om insamling till julblomma så jag tänkte att det kanske inte är kutym att köpa något till jul. Trots det ville jag visa vår uppskattning till personalen så igår bakade jag en mjuk pepparkaka med frosting och lingon som Lovisa skulle få ta med sig till dagis idag.

Nu hade ju Lovisa tyvärr feber i morse så jag stack över med kakan själv. Jag gick igenom de stora barnens kapprum och seågföljande text på tavlan: "Tack så mycket för de fina julpresenterna!". Eh, va? Det stod ingenting på tavlan i de mindre barnens kapprum, så jag utgår ifrån att det bara skett en insamling för de stora barnen. Märkligt om du frågar mig. Det är samma avdelning, samma personal.

Hur gör ni med insamlingar till fröknar/lärare?

2 kommentarer:

  1. *★ God Jul★* 。 • ˚ ˚ ˛ ˚ ˛ •
    •。★ *** ★ 。* 。
    ° 。 ° ˚* _Π_____*。*˚
    ˚ ˛ •˛•*/______/~\。˚ ˚ ˛
    ˚ ˛ •˛• | 田田|門| och Gott Nytt År. ♥ ♥
    Önskar Camilla från Kungsbacka

    SvaraRadera
  2. Ingen insamling på vårt dagis, men jag tänkte på det idag - att det kändes lite konstigt att inte säga tack och god jul på något mer sätt än med ord. Just nu funderar jag lite på att åka dit med något imorgon. Om det är några som är värda lite extra uppskattning - så är det väl dagispersonalen!

    SvaraRadera