21 december, 2010

Julfin





 Idag direkt efter jobbet stack jag till frissan. Välbehövligt då min utväxt inte var att leka med. Jag trivdes bra med färgen jag hade sist så vi körde på samma, varför bryta ett vinnande koncept. Det ser nästan lite rödlätt ut på bild.
På längden bad jag Anna kapa 10-15 cm så nu har jag en page, men ändå tillräckligt lång för att kunna sätta upp håret.

Jag har så ofantligt tjockt hår så det tar sin lilla tid hos frisören. Jag kommer ihåg en gång i London när jag spontant gick till frisören efter jobbet. Han som klippte mig tyckte att jag hade så tjockt hår så han tyckte att det skulle passa med en "under cut". Ja ja, det lät väl bra, tills han hade kört första vändan med rakmaskinen. Japp, hela mitt underår rakades bort, det vara bara ett par millimeter. Jag höll på att dö, och satt och bet mig i läppen för att inte börja böla. Hela vägen hem till Twickenham mådde jag jättedåligt och kunde knappt med att visa mig för Niclas. Han kan skriva under på att jag var i upplösningstillstånd.
Det tog sin lilla tid att få fason på håret igen. Jag satte inte upp tofs på säkert ett halvår, jag ville ju inte se ut som nån kickersbrud, bara bombarjackan och Doc Martenskängorna som fattades i såna fall.......

2 kommentarer: