24 december, 2010

Lucka 24

Min man Niclas

Sommaren 2003 blev jag uppsagd från mitt dåvarande jobb på en språkreseförmedling. Jag visste egentligen inte vad jag ville göra, det fanns inget direkt som höll mig kvar i Göteborg så jag bestämde mig för att åka och hälsa på min kompis Gina i England och hitta ett jobb. Till en början skulle jag kränga Stilton och paté till i Ginas storasyters delikatessaffär ute på engelska landsbygden och sedan var tanken att hitta ett "riktigt" jobb.

I slutet av juli bokade jag mina biljetter med avresa en månad senare. I mitten av augusti var jag ute på stan, det var Göteborgskalas och en massa jippo på stan. Utanför Stora Teatern hade de smällt upp en bar som var sponsrad av Passoa och där träffade jag en kille. Kvällen som började på Passoabaren, med mellanlandning i ett öltält nere vid Kajskjul 8, slutade med att killen som en sann gentleman följde mig till tåget eftersom jag tillfälligt bodde hemma hos mamma och pappa i Sandared.

Veckorna fram till min avresa umgicks vi ganska intensivt och det fina i kråksången var ju att den här killen OCKSÅ skulle fara till England kort efter att jag skulle åka. Han skulle åka dit med sitt svenska kontor och starta upp ett kontor i London. Så vi bestämde oss ganska snabbt för att ses i London och göra stan och köra lite sightseeing. Istället flyttade vi ihop and the rest is history!

Niclas är en genomsnäll och omtänksam person som jag har väldigt roligt tillsammans med. Han är hemmakär och gillar att fixa och dona på hemmaplan. Han är dessutom en fantastisk pappa!
Han utger sig för att vara pedant, men jag hävdar att det endast är på ytan. Han har en förmåga att när han städar bara slänga ner eller stoppa in saker och ting huller om buller. Dessutom har en ful ovana att flytta på mina saker till andra, som han anser bra, ställen så att jag inte hittar dem sen. (Ja, jag kanske kan vara en smula slarvig ibland......)

En annan negativ sak med Niclas är snusandet. Jag önskar att han fick tummen ur och kunde sluta, men det är väl lätt för mig att säga som aldrig varit nikotinberoende. Jag har fått några små hintar att det kanske kan ske ett "under" efter nyår.


Egobild från en öde strand i Thailand.
Från Londontiden

Vi gifter oss 19/5 2007

Världens bästa pappa!

Vi älskar dig!

1 kommentar:

  1. Tack för att du har delat med dig i den bästa adventskalender. :-)

    P.S Jens lyckades sluta snusa med hjälp av nikotinspray och har nu varit snusfri i över ett år och nikotinfri inte riktigt länge men ett bra tag. Nu snusas det bara nikotinfritt. :-) Me happy!!

    Ha en god fortsatt jul.
    Kram

    SvaraRadera