20 december, 2010

OnePiece - one piece of uglyness?


Det här, gott folk, är en OnePiece. En slags mysdress i ett och samma stycke, en sorts sparkdräkt för vuxna.
Jag förundras över hur dessa anskrämliga plagg har blivit så populära. Det finns en OnePiecebutik i Arkaden i Göteborg och där säljer dessa plagg som smör i solsken.

Jag vågar säga att jag aldrig kommer införskaffa en OnePiece. När jag sa det till Niclas trodde han mig inte, för något liknande hade jag sagt hösten 2005 när det var überinne att ha byxorna istoppade i stövlarna. Men en OnePiece, nä där går gränsen. (Dessutom kostar de mellan 1200-1600 spänn!)

3 kommentarer:

  1. Min kompis Anna undrade varför det var hela fötter på dressen också? Det hade maximerat bilden av en riktig sparkdräkt, speciellt om det var knäppning på insida lår också!:)

    SvaraRadera
  2. Din far hade en snarlik på sjuttiotalet!

    SvaraRadera
  3. Förr var det träningoverall på hela familjen camping, nu är det detta som gäller *asg*

    SvaraRadera